czwartek, 29 października 2020

Kudowa zdrój - Muzeum zabawek

Kudowa Zdrój to miasto pełne atrakcji, które będę polecać każdemu. Naprawdę warto udać się do Kaplicy Czaszek i pospacerować po Parku Zdrojowym. Jednak tego dnia byliśmy tam tylko na chwilkę. Po zwiedzeniu Safari w Czechach wstąpiliśmy właśnie do Kudowy, którą mieliśmy po drodze :).

Pierwsze co oczywiście trzeba zaliczyć Pijalnie Wód Leczniczych. Wypić kilka kubeczków wody, która oczywiście wszystkim bardzo smakuje :P. Jednak nie ma co się zrażać, bo nie o smak tutaj chodzi. Nie byłabym sobą, gdybym nie zachwyciła się pięknem tego miasta, gdzie wszędzie są kwiaty <3




 
Z tutejszych atrakcji na ten dzień zdecydowaliśmy się na Muzeum Zabawek, gdyż w nim jeszcze nie byliśmy :)
W tym magicznym miejscu w każdym odżyje dziecko. Można powspominać, pomarzyć. Muzeum nie jest wielkie, ale ilość eksponatów ogromna. Założę się, że każdy znajdzie jakąś zabawkę, która miał u siebie. Ja znalazłam kilka znajomych, a kilka takich, o których mogłabym pomarzyć.
Przedstawię kilka zdjęć, oczywiście nie wszystkie. Każda osoba kochająca zabawki powinna się tam wybrać :)
 












 Ale co jak dla mnie Potterowej maniaczki największą atrakcją był oczywiście Zgredek <3


Odległość nie zachowana ale maseczki są ;)

90 komentarzy:

  1. Zachwycił mnie ten fortepian i parasol oczywiście! ;) Ładnie tam. Wydaje mi się, że z tego muzeum zabawek to prędko bym nie wyszła. Chciałabym zobaczyć szczegóły tych zabawek. Były informacje, czego użyto do ich wykonania? Podobno najwięcej osób się zaraża, jak ktoś kaszlnie. Jak Zgredek na Ciebie nie nakaszlał, to będzie ok. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak mnie też fortepian i parasolki zachwyciły. Było ich więcej przed Pijalnią Wód i instrumentów w parku :). Warto pojechać i zobaczyć ten mały "Ogród muzyczny". W muzeum było bardzo dużo zabawek i faktycznie można by tam spędzić pół dnia :). Moja mała wycieczka moim zdaniem za bardzo się spieszyła. Jak zawsze zresztą :P. Niestety nie było informacji odnośnie wykonania. Za to niektóre rzeczy były ruchome, uruchamiane przyciskiem :). Zgredek siedział cichuteńko, albo zdrowy albo przechodzi bezobjawowo :P.

      Usuń
  2. A w moim mieście też jest Muzeum Lalek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam, zwiedziłam, sama bawiłam się jak dziecko, a potem pyszne lody zjadłam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak mi chyba tylko dobrych lodów w tej wycieczce brakowało :)

      Usuń
  4. Świetne miejsce, choć trochę przerażają mnie twarzy tych wszystkich lalek. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe niektóre zwłaszcza starsze zabawki były przerażające. Te jeszcze nie aż tak. Nie zrobiłam zdjęcia ale były lalki wzbudzające we mnie niepokój :P

      Usuń
  5. Wiele moich zdjęć z Kotliny Kłodzkiej zaginęło, zostało skasowane.... muszę przeglądnąć wszystkie moje płyty ze zdjęciami. Byłam w Muzeum Papiernictwa, miałam sporo zdjęć z Kudowy Zdrój , miałam też zdjęcia przy instrumentach ... Pięknie tam :) Ale w Muzeum Zabawek nie byłam. Kiedy spojrzałam na lalki i misie to przypomniałam sobie swoje z dzieciństwa. Miałam taką gołą lalkę, której mama szyła sukienki z szerokich wstążek. Pozdrawiam, życzę zdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj szkoda. Mi też niektóre zdjęcia z wcześniejszych wycieczek z rodzicami przepadły. Część z nich udało się odzyskać na szczęście. Kotlina Kłodzka jest pełna atrakcji. Byłam tam tyle razy a dalej stwierdzam, że wszystkiego nie widziałam :). Do muzeum zabawek zachęcam, piękna podróż w czasie i tyle dziecięcej radości :). Moja mama też szyła ubranka niektórym moim laleczkom :). Pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Ja również bardzo lubię Kudowę, ale Muzeum zabawek nie odwiedziłam, szkoda, bo wiele przedmiotów przypomniał o mi moje wczesne lata : Jacek i Agatka , tekturowe tornistry, ławki z kałamarzami, oj, nostalgię wywołałaś...
    Zdrówka życzę.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie miejsce na pewno pobudza wspomnienia. Jeśli jeszcze kiedyś tam wrócisz zahacz o muzeum. Ja też jak pierwszy raz byłam, nawet nie zwróciłam na nie uwagi a warto :) Tobie również zdrówka :)

      Usuń
  7. Niektóre lalki i misie wyglądają dość przerażająco 😅

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie byłam w Kudowie
    Po zdjęcia widzę jednak że muzeum jest przepiękne-i z zewnątrz i wewnątrz 😍
    Też jestem fanką HP ,choć mnie bardziej by ucieszyła postać Bellatriks 😉
    Ale dobrze że Ty i Zgredek dbacie o siebie i zalozyliscie maseczki 😉
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia na zewnątrz nie są sprzed muzeum a ogólnie z Kudowy blisko Pijalni :). O Bellatriks tez by mnie ucieszyła i Snape :), najlepiej wszystkie postacie ale nie HP był tematem tego muzeum więc cieszę się bardzo z samego Zgredka ^^.

      Usuń
  9. Chętie ozbaczyłabym to na własne oczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, niektórzy lubią oglądać, inni nawet kolekcjonują. Sama może nie zbieram ale zawsze chętnie podziwiam takie kolekcje <3.

      Usuń
    2. Niektóre starocia są naprawdę piękne :)

      Usuń
  10. Byłam w Kudowie-Zdroju przez tydzień i zwiedziłam ją dokładnie. Jest rzeczywiście pięknym miastem. No i ta bliskośc granicy z Czechami. Niestety wtedy jeszcze /w 2001 r./nie było tam Muzeum Zabawek. Natomiast nie polecam Kaplicy Czaszek - jak dla mnie za makabryczna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 2001 jeszcze nie było? To wiele wyjaśnia :P Znaczy nie pamiętam kiedy byłam wcześniej ale możliwe, że wtedy jeszcze nie było faktycznie. Mnie się kaplica czaszek podobała, chociaż byłam za dzieciaka. Chętnie pojadę jeszcze raz kiedyś.

      Usuń
  11. Jaki słodki Zgredek! W ogóle bardzo fajny pomysł na muzeum. Nie słyszałam wcześniej o Kudowej Zdrój i jej Zabawkach, dlatego jak już się te pełne szaleństwa czasy skończą, pewnie skoczę na krótką wycieczkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Kudowie więcej rzeczy do zobaczenia, warto się wybrać na cały dzień :). Myśmy wstąpili akurat tylko przejazdem :)

      Usuń
  12. To Muzeum Zabawek wygląda interesująco, jak taka sentymentalna, pełna uroku podróż w czasie ;). Chyba muszę się kiedyś wybrać do tego uzdrowiskowego miasta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mieście jest wiele pięknych rzeczy, które warto zobaczyć i właśnie przy okazji udać się w taką sentymentalną podróż :)

      Usuń
  13. Fakt, maseczki są, ale Zgredek źle swoją założył, bo nosa nie zakrył. :D A tak w ogóle, bardzo fajna wycieczka. Piękna zieleń, a muzeum zabawek to istna kopalnia ciekawych rekwizytów. Swoją drogą, za dzieciaka zagrywałam się w tego Maria, którego widać na zdjęciu z screenami z gier video. W Pac-Mana zresztą też grałam, lecz Mario bardziej mi się podobał. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, a to Zgredek :D Nie zwróciłam uwagi xD. Kudowa jest piękna naprawdę warto tam pojechać :) Kto jak kto ale wiedziałam, że Ty na pewno zwrócisz uwagę na Mario xD

      Usuń
    2. Domyślam się, że nie było dla Ciebie zaskoczeniem moje zainteresowanie Mariem. Wszak już wiesz, iż lubię grać i pisać o grach. :) Co do Zgredka, najwyżej to on będzie potem płacił mandacik. Ty się dostosowałaś i założyłaś maseczkę, jak trzeba. :D

      Usuń
    3. Ja to zawsze porządna jestem, rączki też zdezynfekowałam :P. A Zgredowi trzeba wybaczyć wszak ciężko znaleźć maseczkę na jego nos ;)

      Usuń
    4. No w sumie, Zgredek ma dość nietypowy rozmiar noska. Dobrze, że przynajmniej nie smarkał ani nie kichał. Tak myślę, że raczej tak nie robił. :)

      Usuń
    5. Nawet noskiem nie pociągnął :D

      Usuń
    6. No to dobrze, że chociaż nie rozsiewał zarazków. Nie będę się zatem czepiać biednego Zgredka. :D

      Usuń
    7. Oj nie czepiaj, nie ma skarpetki, musi tam pewnie biedny stać bez ruchu, bo m tak kazali :(

      Usuń
  14. O ^^ jakie urocze miejsce :)
    Nie słyszałam o nim wcześniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz ja też je w tym roku odkryłam. Pewnie w innych miastach też można spotkać się z muzeum zabawek. Trzeba poszukać, bo to fajna podróż w krainę dzieciństwa ^^

      Usuń
  15. Trochę przerażające te laleczki. A może po prostu oglądałam zbyt dużo horrorów ;)

    Jak smakuje ta woda? Ma metaliczny czy jakiś inny niefajny posmak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrafię sobie teraz dokładnie tego posmaku przypomnieć. Wiem tylko, że dzieciaki (moje młodsze rodzeństwo też było) powylewały xD. Ale ten posmak jeszcze da się znieść, nie pamiętam w którym uzdrowisku był kranik z wodą która normalnie waliła zgniłymi jajami xD.
      Ta przez te horrory inaczej się patrzy na laleczki, którymi przecież kiedyś normalnie dzieci się bawiły :)

      Usuń
  16. Poszłabym do takiego muzeum zabawek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej bolało tylko, że nie można się było pobawić :P

      Usuń
    2. Pewnie można by było gdyby nikt nie widział ;D

      Usuń
    3. większość zabawek za szkłem niestety :P

      Usuń
  17. Kudowa jest piękna, a takie muzeum to super sprawa - taka sentymentalna podróż do czasów dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę przepiękne miasto a powspominać dzieciństwo zawsze miło :)

      Usuń
  18. .. z ogromną przyjemnoscią podziwiałam Twoje zdjęcia z pięknej Kudowy Zdroju i z Muzeum Zabawek.. po Twojej ciekawej relacji aż by się chciało tam pojechać .. może kiedyś się uda odwiedzieć..
    ..fortepian i parasolka z kwiatami fantastyczny pomysł - po prostu są przepiekne!
    muzeum zabawek robi wrażenie i fajnie jest sobie przypomnieć beztroskie dzieciństwo ;p

    - pozdrawiam najcieplej :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki fortepian i parasolkę to aż by się chciało mieć w swoim ogrodzie... Chwila, najpierw powinnam powiedzieć aż by się chciało mieć swój ogród :P
      Cieszę się, że spodobało Ci się to miejsce. Może kiedyś się wybierzesz :*

      Usuń
  19. Byłam w takim muzeum, ale w Krynicy-Zdroju, oj wzruszyłam się mocno🧸
    Pozdrawiam najserdeczniej, zdrówka i uśmiechu życząc🍁🍂🌻🌞🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ciekawe, że tam też jest :) Takie miejsca są wyjątkowe :) Również pozdrawiam :*

      Usuń
  20. Szkoda, że obostrzenia, gdyż chętnie bym się wybrała ponownie na zwiedzanie Kudowy Zdroju; tak pięknie tam było; byłam tam dwukrotnie - latem, lecz tylko jeden raz w Kaplicy czaszek i już więcej tam bym nie weszła. Pojechać tam do sanatorium to było moje, niespełnione marzenie; pozdrawiam i dziękuję za wizytę na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ja też teraz już się z domku nie ruszam tylko wspominam wcześniejsze wycieczki. Ale spokojnie trzeba wierzyć, że jeszcze będzie pięknie <3. A ja do kaplicy czaszek jeszcze bym chętnie weszła, bo dawno byłam i już mi się zatarła w pamięci :)

      Usuń
  21. Ciekawe miejsce, warte zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem całe miasto i okolica są warte odwiedzenia :).

      Usuń
  22. Ten fortepian <3 Przyznam, że Kudowa Zdrój jest na mojej liście miast do odwiedzenia, bo niesamowicie ciekawi mnie to muzeum zabawek :) A teraz utwierdziłaś mnie w przekonaniu, że naprawdę warto się tam wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz fortepianu znajdziesz jeszcze inne instrumenty w ogrodzie muzycznym a prócz muzeum zabawek wiele innych ciekawych rzeczy, więc miasto serdecznie polecam :)

      Usuń
  23. Jeju takie muzeum zabawek to moje marzenie :) Cudowne miejsce pełne uroku i tajemnic :) Lubię to :)
    Szkoda tylko że trzeba wszędzie te maski nosić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby jeszcze można się było chwilę pobawić hihi.
      Tak te maseczki są męczące, no ale co poradzić, teraz to w ogóle lepiej posiedzieć w domu :(.

      Usuń
  24. W Kudowie w tym roku był junior z tatą na wakacjach. Ja nie byłam tam już wieki - trzeba będzie się kiedyś wybrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się stęskniłam za tym miejscem bo wcześniej byłam w dzieciństwie i wiadomo niewiele się pamięta :) Dobrze było wrócić

      Usuń
  25. Byłam w Kudowie bardzo dawno temu. W tym muzeum też :) pewnie zmieniło się niewiele, może jakieś zabawki doszły. Ale cieszę się, że takie rzeczy wciąż się utrzymują. Ja tam byłam jakies 20 lat temu xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm teraz się muszę zainteresować kiedy to muzeum zabawek właściwie powstało, bo Stokrotka pisała że 19 lat temu jeszcze nie było :P. Ja też jakoś dawno temu byłam w Kudowie ale nie pamiętam czy było to muzeum czy nie. Na pewno w nim nie byłam :)

      Usuń
  26. Świetne zdjęcia! Z chęcią bym zobaczyła to wszystko na własne oczy. A ile wspomnień z dzieciństwa się tu kryje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że niemal każdy znalazłby tu jakąś znajomą zabawkę :) Warto się wybrać :)

      Usuń
  27. nigdy tam jeszcze nie byłam i nie słyszałam o tym miejscu :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się wybrać naprawdę piękna cała okolica :)

      Usuń

  28. Bardzo chętnie bym odwiedziła takie muzeum. Mam sentyment do wszystkiego, co kojarzy mi się z dzieciństwem. Najbardziej pewnie spodobałyby mi się koniki na biegunach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła zabawka mała huśtawka a rozkołysze rozbawi ... Pobujałabym się :D

      Usuń
  29. Byłam w Kudawie Zdrój w okresie szkoły średniej. Muzeum Zabawek prezentuje się wybornie, uwielbiam zwłaszcza takie stare misie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem łapie mnie sentyment i zaczynam tęsknić za swoimi pluszakami, które pooddawałam :)

      Usuń
  30. Za tą odległość powinien ewidentnie być mandat! Idę na skargę :D.
    Uwielbiam muzea, a takie właśnie mają swoją moc. Z chęcią bym zobaczyła i ciekawa jestem czy bym znalazla coś z mojego dzieciństwa. Myśle, że tak. teraz dzieciaki mają wszystko, ale, jak to mawiali klasycy... Kiedyś to było :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam ze mnie taki zgredek, że możemy być uznani za rodzinę :P
      Na pewno znalazłabyś coś ze swojego dzieciństwa :). W sumie dużo zależy i zależało od zamożności. Teraz też są dzieci, które nie mają nic. A patrząc na stare zabawki znalazłam takie, które zapragnęłoby nie jedno współczesne dziecko :). Zwłaszcza, że teraz już się tak nie przykładają do zabawek, wszytko mniej trwale, mniej szczegółowe. A stare domki dla lalek tylko brać xD.

      Usuń
  31. Kudowa Zdrój to moje ukochane góry Stołowe:) :D byłam tam już dwa razy:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie miałem okazji zwiedzać tego muzeum. Wydaje się niczego sobie.

    Dzięki za uznanie dla moich wierszy. Akutagawa to faktycznie ciekawa postać. Szkoda, że żył tak krótko.

    Sytuacja według mnie ze sklepami nie powinna się pogorszyć jakoś bardzo. Nie mniej jak dało się zrobić tak, by mieć miejsce do chowania zapasów, to należało to zrobić.

    Nie jestem jakimś ekspertem od gatunku. :) Wstawiłem takie filmiki, które wystraszyły mnie, a jednocześnie coś wniosły w moje patrzenie na świat.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do muzeum warto zajrzeć będąc w okolicy ale myślę, że takie zbiory zabawek i w innych miejscach by się znalazły :).
      Do wierszy zawsze czerpiesz ciekawe inspiracje :). U mnie raczej jakieś zapasy nie przejdą ale i tak robię większe zakupy, by nie biegać co chwile do sklepu. Myślę, że to wystarczy :). Nie trzeba być ekspertem, żeby coś fajnego polecić ;)

      Usuń
  33. Uwielbiam Kudowę, byłam chyba ze 2 lata temu. Świetne szlaki do chodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie całe te okolice są pełne wspaniałości :) Warto wracać :)

      Usuń
  34. Kudowa... już sama nie wiem czy byłam czy nie... Pamięć mi coś figla płata. Ale z tego co pokazujesz i opisujesz warto być :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm może kojarzysz Kaplicę Czaszek albo Pijalnie Wód? :)

      Usuń
  35. W Kudowie była, ale w tym muzeum nie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś już też byłam w Kudownie ale muzeum ominęłam. Nawet o nim nie słyszałam. Myślę, że warto było nadrobić :)

      Usuń
  36. Byłam w tym muzeum fajne miejsce :) Muzeum zabawek także bardzo mi się podobało w Karpaczu. Natomiast nie za bardzo polecam Muzeum Zabawek w Gdańsku.. Prawie nic tam nie ma , a cena kosmiczna plus dodatkowa opłata za fotografowanie (na plus jedynie to, że można obejrzeć bajkę o Bolku i Lolku w prowizorycznym kinie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się okazuje drożej nie znaczy lepiej :). Tutaj wstęp nie był drogi a zabawek sporo z czego się cieszę. W Karpaczu muszę kiedyś odwiedzić :)

      Usuń
  37. Swietne muzeum. Trudno nie byc zachwyconym. Bardzo mi sie podoba. Calkiem.niedawno czytalam.o tym miescie. Fajne te twoje wyprawy Sady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że w tym roku mimo tego wszystkiego udało mi się coś zwiedzić. Może nie było wielkich wakacji ale takie wycieczki też są super :)

      Usuń
  38. Wow! To musi być ciekawe miejsce! 💜💜💜

    OdpowiedzUsuń

Seksta

Jeśli jesteś zainteresowany wersją papierową napisz do mnie na raciezka@gmail.com

nakanapie