niedziela, 27 października 2019

Wczorajsza róża. Tom 2 - Nic nie łamie się tak jak serce - Daria Rajda

Hej Kochani

Dziś przychodzę do Was z drugim tomem Wczorajszej Róży. Nie będzie mi łatwo zrecenzować, nie ujawniając niczego z poprzedniego tomu, ale spróbuję :)

Poznaliśmy Krzyśka i Magdę, dwie z pozoru zupełnie inne osoby. Ona rozsądna i odpowiedzialna, on łamacz serc ze swoimi tajemnicami, niebezpiecznym życiem, kontaktami z mafią. Ich losy burzliwie się splatały, lecz wspólna historia nie dobiegła końca. Już na samym początku autorka zaskakuje nas nietypową zmianą ról. To Magda wkracza w sam środek akcji, z bronią w ręku ucieka przed oprawcami. Przypadkiem wciąga to wszystko Krzyśka, wpadając mu pod samochód. Od tej chwili tajemnica goni tajemnicę.

Druga część opowiada o trudnej miłości, bardziej dojrzałej i jednocześnie jeszcze mocniej przyprawionej emocjami. Tu już nie liczy się tyle zauroczenie i namiętność (choć i dla nich miejsce się znajdzie). Bohaterzy zaczynają dojrzewać, muszą podejmować trudne decyzje, a niebezpieczeństwo depcze im po piętach. Ponownie będą musieli odkryć czy mogą ufać sobie nawzajem.

W książce dzieje się dużo. Nie ma ani chwili nudy. Autorka od początku wciąga nas w wir akcji i co chwilę czymś zaskakuje. Można się mocno wczuć w bohaterów powieści, przeżywać razem z nimi chwile trudne i piękne. Mimo sprzeczności charakterów można pokochać oboje, zapałać sympatią i do Magdy i do Krzyśka, choć czasem popełniają tyle błędów, gorąco kibicujemy im, by w końcu odnaleźli siebie i własne szczęście. Czasem jednak pojawią się sytuacje, nad którymi nie mamy kontroli, czasem pojawią się wątpliwości silniejsze niż uczucia. Magda tym razem ma podwójnie ciężko. Ci, którzy czytali pierwszy tom dobrze wiedzą dlaczego.

Pojawią się postacie z poprzedniej części, ale też zupełnie nowe. Myślę, że każde z nim odegrało znakomicie swoją rolę, a jedna bardzo mnie zaskoczyła.

Tyle plusów, ale chciałabym powiedzieć też o minusach powieści. W pierwszej części został zapoczątkowany i kontynuowany jest w drugiej wątek mafii. Myślę jednak, że został on potraktowany zbyt luźno. Autorka nie wchodziła w szczegóły, nie skupiała się na nim. Mimo iż elementy akcji są, książka skupia się głównie na uczuciach. Dla wielbicieli romansów takie urozmaicenie może się spodobać. Czytelnikom oczekującym coś więcej pod kontem kryminalnym, może tu sporo brakować. Nie osądzajmy pochopnie być może autorkę też ściga mafia i nie może zdradzić wszystkich sekretów ;). Ja w tej książce niektóre wątki bym skróciła, inne bardziej rozbudowała, co nie znaczy, że książka mi się nie podobała. Wręcz przeciwnie, jeśli spodobał wam się pierwszy tom, to nie zawiedziecie się, bo drugi jest jeszcze lepszy :), a jeśli jeszcze nie czytaliście, to na co czekacie? :)


Za możliwość przeczytania gorąco dziękuję autorce Darii Rajdzie :)
A za to kocham Book Toury:


36 komentarzy:

  1. Rozumiem, że to bonusy do lektury?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Book Tour - taka zabawa przeczytaj książkę i podaj dalej większość stara się dołączyć jakiś prezencik dla następnej osoby :) Takie bonusiki właśnie, zazwyczaj coś słodkiego, niedużego.

      Usuń
  2. :D Też niedawno czytałam tę powieść. Jak dla mnie ten wątek mafii, też jakoś słabo wyszedł, przede wszystkim, jakoś był, później zniknął. Sama nie wiem. Ale ogólnie cała historia bardzo mi się podobała.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie historia świetna tylko ta mafia trochę tajemnicza ale faktycznie ścigają autorkę więc cii ;)

      Usuń
    2. Jak będziesz innych wciągała w moje sprawy mafijne to wszyscy razem będziemy musieli się ukrywać. Mam nadzieję, że masz dla nas tyle miejsca 😁😁

      Usuń
    3. Po remoncie zapraszam wszystkich do mojej biblioteczki dam każdemu kawkę i kocyk ^^

      Usuń
  3. Nie znam jeszcze pierwszej części, ale być może skuszę się, by to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ah te imiona :D Chyba zapoznam się z tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej serii, ale przyznaję, że jestem zaintrygowana. A tym wątkiem mafii potraktowanym po macoszemu tylko mnie zachęciłaś - bo ja generalnie nie lubię klimatów mafijnych, więc im mniej, tym lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam o tym cyklu, ale skoro lubię sięgać po książki z rozbudowanymi wątkami romantycznymi, to postaram się rozejrzeć za tą serią i zacząć lekturę od pierwszego tomu. Nie przeszkadza mi fakt, iż pierwiastki kryminalno-sensacyjne mają tu dość skromne rozmiary, mimo że kryminały darzę większą sympatią niż romanse. Potraktuję lekturę jako opowieść o miłości, gdzie mamy dodatkowo sensacyjne tło. Jeśli mnie wciągnie, to bardzo chętnie sięgnę potem po II tom. :)

    Serdecznie dziękuję przy okazji za odwiedziny u mnie. Też obserwuję Twój blog (ta Julita to ja :) ). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam gorąco i myślę, ze Ci się spodoba :) Dziękuję za obserwację :*

      Usuń
  7. Z herbatą zdecydowanie lepiej się czyta! ;D
    Kurczę, mam tak dużo do przeczytania i uświadamiam sobie to za każdym razem, jak czytam czyjąś recenzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, czasem się boję, że życie mi nie starczy... i herbaty xD

      Usuń
  8. Już przez samą herbatkę rwałabym się do tego buktura :D Przede mną pierwszy, a książka... no zobaczymy, może nie będzie taka zła, jak się obawiam.

    A tej z notki nie czytałam, pierwszej części też nie. Na razie robi mi się coraz dłuższa lista tytułów, ale to przez bibliotekę. Zaczynam wpadać w nałóg :/ Rok czy dwa lata temu kupowałam książki jak potłuczona, teraz już nie mam na nie miejsca, więc będę kursować po bibliotekach. Zaczytam się na śmierć ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BT to zawsze fajna zabawa, choć nie wszyscy dają słodycze. Lubię się bawić w grupach, które są aktywne, wysyłają upominki, piszą po książkach (choć kiedyś byłam temu przeciwna) rozmawiają w czasie wydarzenia. Tak miałam na BT z "Wczorajsza różą". Książkę polecam ale rozumiem Twoje zaczytanie, bo moja lista tez długaśna ;p. Życzę, żeby Twój pierwszy BT taki zły nie był, bo nie ma czasu na kiepskie ksiazki ;p

      Usuń
  9. Dzięki Tobie dowiedziałam się o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się :) Czytasz? Masz zamiar przeczytać? Jestem ciekawa Twojej opinii ^^

      Usuń
  10. Tytuł zapisany, więc prędzej czy później przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ^^ ciekawa jestem, czy Ci się spodoba :)

      Usuń
  11. zdecydowanie nie dla mnie, ale ciekawy pomysł z tym book tourem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, więc zapraszam do udziału w Book Tourach z innymi książkami :)

      Usuń
  12. motyw z mafią wygląda na trochę przerysowany, no ale.. trzeba czymś zachęcić czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę ale za to jako obyczajówka książka świetna i całkiem wciągająca :D

      Usuń
  13. Niestety nie czytałam pierwszego tomu tej powieści, więc po drugi tom raczej w najbliższej przyszłości nie sięgnę. Romans ze ścigającą mafią w tle... zapowiada się ciekawa fabuła! Z chęcią bym przeczytała, tylko najpierw trzeba będzie nadrobić tom 1 ;) Dziękuję za obserwację mojego bloga, obserwuję Twojego jako Klaudia Żankowska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie kochana nadrób pierwszą część i również dziękuję za obserwację :)

      Usuń
  14. Może jak na nią trafię to przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki w sam raz na listopadowe, długie wieczory :D!!! Z chęcią przeczytam :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie idealnie rozgrzeje miłością i tempem akcji ;)

      Usuń

Seksta

Jeśli jesteś zainteresowany wersją papierową napisz do mnie na raciezka@gmail.com

nakanapie