wtorek, 23 marca 2021

Dawno, dawno temu (przed pandemią) w Kluczborku

Zacznę od tego, że wczoraj miałam urodziny. Tak czekam na życzenia 😁, ale nie tylko o to chodzi. Przypomniałam sobie jak w zeszłym roku, kiedy ta cała pandemia nas zaskoczyła, pomyślałam - za rok sobie wszystko wynagrodzę, zrobię wypas urodziny, pozapraszam gości albo jeszcze lepiej pojadę na wycieczkę, lub kurcze, chociaż do kina pójdę i koniecznie na naleśniki. No i taki ch...

Ale dobra jest, jak jest, wszyscy płaczą, to się nie będę nad sobą użalać. Kiedy pisałam podsumowanie 2020, zerknęłam na podsumowanie 2019. Wspominałam tam o jednej wycieczce, której nie opisałam, miałam opisać później, ale po prostu zapomniałam. Co się odwlecze... Także z okazji urodzin, żeby się pocieszyć, lub dobić, jak kto woli... Sobie powspominam :P

 ***

To było jakoś latem (poznaję, bo mam krótki rękaw na zdjęciach :P) dawno, dawno temu (poznaję, bo nie mam maseczki). Byliśmy wtedy z mężem u teściów na parę dni i stwierdziliśmy, że się przejedziemy, zobaczyć co też ciekawego można zwiedzić w okolicy. Na pierwszy strzał poszedł Kluczbork. 

Głównym naszym celem było  Muzeum im. Jana Dzierżona. Budynek z przylegającą do niego wieżą ciśnień, pięknie obrośnięty bluszczem już z daleka przykuwa wzrok.

W muzeum mamy wystawy stałe związane z pszczelarstwem oraz wystawy czasowe. My akurat trafiliśmy na wystawę "Polskie rodziny w latach II wojny światowe". Składająca się głównie z samych listów, wspomnień dziecięcych rysunków, ale chwytająca za serce... Pocztówki wysyłane przez dzieci do tatusia z ufnym pełnym nadziei pytaniem "Kiedy wrócisz?"...

Wystawa stała o wiele weselsza. Mogliśmy tu dowiedzieć się całkiem sporo o pszczelarstwie, zarówno tym dawnym jak i współczesnym. Trochę historii przedstawionej na manekinach, w piśmie, filmach, narzędzia i to, co najważniejsze, czyli ule. W ostatniej sali przywitało nas wesołe bzyczenie pszczół. Oprócz tego trochę zabytków z innych dawnych zawodów i życia codziennego, kultury ludowej związanej z regionem. Pokażę wam kilka zdjęć stanowiących część wystawy.









Na ostatnim zdjęciu pokój ks. dr Jana Dzierżona. Człowieka, który bardzo przyczynił się do rozwoju pszczelarstwa.

Jednak najpiękniejszy jednak był skwer przed budynkiem a w nim oczywiście ule, rzeźbione w najprzeróżniejsze kształty. Musicie przyznać, że mają swój urok. 











Przed wejściem również całkiem sporo ich stoi :)

W samym mieście nie spędziliśmy dużo czasu. Oprócz wspomnianego muzeum zrobiliśmy sobie jeszcze spacer po parku, podziwiając piękną fontannę i kościół  Pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych.



Miło było sobie powspominać nie patrząc na to co jest za oknem (Wiosno, gdzie jesteś?) ani, co gorsza, w wiadomościach. Byliśmy jeszcze w dwóch miejscach, ale myślę, że wspomnę o nich mimochodem, rozpisując się na inne tematy. 

Zdrowia i słoneczka życzę :)

110 komentarzy:

  1. Wspaniała wycieczka i piękne wspomnienia.
    Jeszcze raz wszystkiego najlepszego z kochana.

    OdpowiedzUsuń
  2. ..Kochana spóźnione, ale prostoz serca życzenia: wszystkiego najlepszego, ogrom zdrówka, miłości i samych radości , uśmiechu i spełnienia marzeń! <3
    ..fantastyczna wycieczka, wspaniałe wspomnienia, zdjecia świetne :)

    - ściskam mocno :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam w Kluczborku, widać, że jest tam co zwiedzać:) Lubię oglądać rzeźbione ile, ale najbardziej spodobały mi się ostatnie zdjęcia, te ogrody i fontanna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może aż tak dużo tam nie ma. Raczej na taką małą wycieczkę ale myślę, że przy okazji warto odwiedzić :). W parku jest bardzo ładnie :)

      Usuń
  4. Cudne miejsce ^^ sama z chęcią bym je odwiedziła jakbym miała okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. no to wszystkiego najlepszego! Myślę, że jeszcze trochę i wszystko wróci do normalności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Co było to było co może być jest
    A będzie to co będzie
    Lecz zawsze to miło że nie brak nam miejsc
    Do których wracamy pamięcią"

    - śpiewali "Skaldowie". A miejsce , które pokazałaś bardzo ciekawe. Patron muzeum ksiądz i miłośnik pszczelarstwa, teraz rozumiem ule w tym muzeum. Rzeźby bardzo ładne. Dzięki, że mogłam zobaczyć to interesujące miejsce na mapie Polski.

    Składam oczywiście jeszcze urodzinowe życzenia wszelkiej pomyślności, a przede wszystkim dużo zdrowia i realizacje planów. :* Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Tak najważniejsze, że mamy te miejsce do których możemy wracać pamięcią. Miejmy jednak nadzieję, że niebawem dane nam będzie odkrywać nowe :)

      Usuń
  7. Fajna wycieczka. Dobrze, że wtedy jej nie opisałaś, to teraz można się nią cieszyć (z perspektywą lockdownu całkowitego za chwilę... )
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie tak miało być, żebym mogła sobie powspominać w tym czasie :) ale niech się to już kończy, bo nie będę miała niczego w zanadrzu xD
      Dziękuję :*

      Usuń
  8. No to 100 lat, 100 lat... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byle nie 100 lat pandemii xD
      Dziękuję ślicznie :*

      Usuń
  9. Wszystkiego najlepszego z okazji Urodzin, które niedawno obchodziłaś. Dużo zdrówka, szczęścia, pomyślności, wielu powodów do uśmiechu, spełnienia najskrytszych marzeń i mnóstwa sukcesów we wszystkich sferach życia. :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana Sady spoznione wszystkiego najlepszego. Widzisz wiedzialam ze mam do Ciebie pisac na messenger i zapomnialam. Nie wiem jak sie nazywam, tyle spraw na glowie. Glowa pelna wszystkiego i nawet zapisywanie nic nie daje. Czy to juz skleroza? Wycieczka bardzo fajna, super to muzeum pszczelarstwa. Zaciekawilas mnie :) Tesknie za zwiedzaniem, zdobywaniem gor bez maski, za normalnoscia przede wszystkim. Ten park i rzezby cudowne, klimatyczne miejsce. Za granice tez bym sie wybrala... Grecja, Czarnogora.
    Sciskam mocno Kochana. Duzo zdrowia, radosci, kasy. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj widzisz ja też się już gubię ze wszystkim co mam robić. Czas gdzieś ucieka przez palce :) Takie normalne wakacje by się przydały <3
      Dziękuję za życzenia :*

      Usuń
  11. A więc są i plusy… W innych okolicznościach Kluczbork pewnie nie doczekałby się poświęconej sobie notki. Bardzo ładna ta ekspozycja.
    I oczywiście wszystkiego najlepszego 🥳🍰 (skoro już tak wymuszasz 🤣).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doczekałby się, jak podsumowanie pisałam to zauważyłam, że tego nie było. A teraz też za zimno na nowe wycieczki :P.
      Dziękuję. Wymuszone życzenia najlepsze, czuję wtedy władzę xD

      Usuń
  12. Po prostu cos dla mnie, ale na razie to marzenie ściętej głowy.
    Teraz będziemy wszystko dzielić na przed i po pandemii...

    OdpowiedzUsuń
  13. Urzekł mnie miś z beczułką. Niesamowite są te ule. No cóż, hest jak jest. Niech się szybko kończy. Hahah, taki żart, bo to jak krzywa niekończąca się na wykresie .... Nikt nie wie co, kiedy i jak. Są podejmowane tylko jaakieś próby uznawane za najbardziej optymalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Misio śliczny też mi się strasznie podoba. No dokładnie wciskają ściemę tylko czasem, że mamy wszystko od kontrolą a tak naprawdę nikt nie wie co ma robić. Zamykać wszystko czy nie zamykać, szczepienia działają czy nie działają, maseczki chronią czy nie chronią. Eh szkoda gadać nic nie poradzimy natura dała nam kopa :P

      Usuń
  14. Idealnie ujęłaś... "Dawno, dawno temu..." teraz to nieprawdziwe i tak bardzo brakuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed nową erą pandemiczną :P

      Usuń
    2. nowa epoka... niczym palezoik i to mnie dobija

      Usuń
    3. Może było nam to potrzebne w rozwoju. Ile teraz rzeczy idzie przez internet załatwić to mi się nawet podoba :P. Gorzej, że niektóre nie możesz ale musisz... No nic wiosna przyszła, trzeba iść na łąkę póki można :P

      Usuń
    4. Wiesz ja wolałam osobiście załatwiać ale od lat nigdie sie nie ruszyłam.. potrzebuje tego przede wszystkim psychicznie a tutaj klops :(

      Usuń
    5. No ja też potrzebuję ale głównie, dlatego że od siedzenia w domu coraz bardziej boje się ludzi. Głupim wyjściem do sklepu się stresuje.

      Usuń
    6. Nie dziwie sie bo nieświadomie mozna sie zarazic lub przynisc ;/


      Spokojnych i radosnych Świąt <3

      Usuń
    7. No cóż ja już nie tyle zarażeniem się co samym kontaktem się stresuję :/
      Wesołego Lanego Poniedziałku o ile zdążysz to jeszcze dzisiaj odczytać :P

      Usuń
    8. a jest taka opcja?


      zdążyłam, dziękuję i wzajemnie ale wesołego dnia każdego dnia <3

      Usuń
    9. W sensie? No wizyta w sklepie wymaga jakiegoś tam kontaktu z ludźmi :P
      Tobie też każdego :*

      Usuń
    10. No tak i spotykasz zombie :P

      <3

      Usuń
    11. Zombie nie takie straszne :P

      Usuń
    12. Nie bój sie martwych, bój się żywych!

      Usuń
    13. No tak oni bardziej krzywdzą

      Usuń
    14. Sio smutasie do pierwszego posta xD

      Usuń
  15. Mam blisko do Kluczborka, a nawet tam nie byłam :D Piękne miejsce. Oczywiście spełnienia marzeń! Sto lat!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, to trzeba nadrobić :D Dziękuję serdecznie :*

      Usuń
  16. Spóźnione najlepsze życzenia urodzinowe! Super, że w czasach "przedpandemicznych" udała Ci się wycieczka, szkoda, że w tym i ubiegłym roku nie miałaś okazji wyjechać nigdzie w ten czas urodzin czy spędzić ich tak, jak chciałaś.
    Ja w maju kończę 30 lat i miałam kilka planów na spędzenie tego czasu, ale chyba nic nie wyjdzie (na pewno jeden plan - wycieczka do Rzymu, spalił na panewce).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :* No niestety tak bywa. Ja jeszcze nie miałam tak źle bo na ten i poprzedni rok bardziej luźne plany a dużo osób opłaciło sobie wakacje, śluby i inne przyjemności z których musieli rezygnować. Przykro mi z powodu Rzymu, trzymam kciuki, żebyś mogła jak najszybciej zrealizować tę podróż.

      Usuń
  17. Witam serdecznie ♡
    Spóźnione - Wszystkiego najlepszego! Spełnienia marzeń! :)
    Przed pandemią to faktycznie było dosyć dawno temu ;) Ach... jak ja tęsknię za takimi wycieczkami. Chciałabym powrócić do zwiedzania, takiego bez zobowiązania i nakazów. Ech...
    Cudowne zdjęcia, miło jest przenieść się w czasie, do innego miejsca i pozwiedzać je razem z tobą :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Taaa przed pandemią to poprzednia epoka xD. Dobrze jest powspominać, ale miejmy nadzieję, że w końcu wrócimy do normalnego życia.

      Usuń
  18. Trochę się spóźniłam z życzeniami, ale i tak życzę wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń! Co do wycieczki to bardzo podobają mi się wszystkie zdjęcia i chętnie zwiedziłabym te miejsca. Dawno już nie byłam na żadnej wycieczce i nie wiadomo kiedy nadarzy się taka możliwość. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam się spóźniłaś, dopiero się dowiedziałaś :D Dziękuje za życzenia :*Obyśmy jak najszybciej mogli się wybrać w wymarzone miejsca :)

      Usuń
  19. Widać po zdjęciach, że była to bardzo fajna wycieczka ;) Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, spóźnione, ale szczere ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem przyjemnie było :) Dziękuję serdecznie :*

      Usuń
  20. Nie ma się co załamywać! Teraz jest czas na delektowanie się wspomnieniami, a wkrótce wszystko wróci do normalnego biegu i znów będziemy zbierać wspomnienia na gorsze czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeszcze będzie normal nie, będziemy podróżować, zwiedzać, bawić się, itd. Tymczasem szczęściem jest, że mamy co wspominać.
    Pszczelarstwo jest niedoceniane, ponoć gdy zabraknie pszczół, zabraknie i nas.
    Będzie dobrze, pozdrawiam.:)(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję Kochana :)
      Ja tak naprawdę dopiero na tej wystawie sporo na temat pszczelarstwa się dowiedziała. Masz racje jest ważne i niedoceniane.

      Usuń
  22. Dopiero jak człowiek straci możliwość normalnego życia rozumie jakie to życie było fajne.

    Relacja wspaniała, miejsce też :)

    Nigdy tam nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt wiele rzeczy teraz możemy docenić. Trochę taka lekcja życia :)

      Usuń
  23. Kurczę...wychodzi na to, że urodziłyśmy się tego samego dnia. :) :D Zatem sto lat i wszystkiego najlepszego.:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe miejsce. Fajne foto! Dobrze że nie zamknęli mimo Covidu. albo zdążyłaś przed... :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak, dawno dawno temu...
    Nigdy tam nie byłam A widzę że wiele ciekawych info przedstawiłaś o tych miejscach.
    Wszystkiego dobrego z okazji urodzin <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :* Oby to co było dawno dawno temu w końcu do nas wróciło :)

      Usuń
  26. Najlepsze życzenia z okazji urodzin, dużo zdrowia, pomyślności, pomysłów na różnorodne działania twórcze oraz spełnienia marzeń. :)

    Zawirowania non stop są związane z tymi obostrzeniami. Trzeba śledzić je czasem na bieżąco.

    :) Po to właśnie czasem coś tam u siebie polecam.

    Tylko problem jest taki, że nie mam pojęcia, gdzie można znaleźć takie muzykalne łabędzie. :D

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :)
      Z jednej strony trzeba, bo potem człowiek nic nie wie, z drugiej już ma się tego dość i czasem lepiej wyłączyć tv czy radio dla własnego zdrowia psychicznego.
      Trzeba wyruszyć na poszukiwania trąbiących łabędzi!

      Usuń
  27. Wszystkiego najlepszego. 😆 Nie spodziewałem się w muzeum roweru. Też mam ochotę na naleśniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja w sumie w wielu muzeach już się z rowerem spotkałam :P

      Usuń
  28. Przyznaję, ciekawa wycieczka. Ten rower świetny. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, dużo zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie by się z kimś jeździło :D Dziękuję :*

      Usuń
  29. Spóźnione, ale najserdeczniejsze życzenia urodzinowe Kochana <3 Życzę Ci przede wszystkim, żebyś była szczęśliwa. Niech każdy dzień przynosi Ci mnóstwo powodów do uśmiechu i radości oraz okazji do spełniania marzeń i realizacji celów. No i oczywiście życzę Ci również zdrówka, bo bez niego ani rusz ;) Ściskam najcieplej <3

    P.S. A w Kluczborku nigdy nie byłam, ale widzę, że warto się tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Spóźnione, ale szczere :) Wszystkiego najlepszego! Niech kolejne urodziny będą już bez masek, w gronie bliskich, tak huczne, jak to sobie wymarzysz :)

    Chciałabym kiedyś mieć ule. Ale tak po prostu, żeby sobie były - rzecz jasna z pszczołami ;) Miodu bym im nie zabierała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Ja wśród pszczół chyba czułabym się niepewnie. Oczywiście doceniam te stworzonka :)

      Usuń
  31. spóźnione ale najlepsze życzenia:) piękna ta okolica podoba mi się:D

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy tam nie byłam a wydaje się być fajnym miejscem:D Może po pandemii odwiedzę 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobrze się czyta takie relacje, zwłaszcza w aktualnym czasie :)
    Spóźnione, ale szczere, życzenia urodzinowe: Niech zawsze będzie magicznie w Twojej głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. A zatem przyjmij mocno spóźnione, ale szczere życzenia - dużo zdrowia i twórczej weny do działania! Miejsce które opisujesz faktycznie jest bardzo malownicze!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie (również znad filiżanki kawy) :)

      Usuń
  35. Zdrowia i spełnienia marzeń. Ciekawe to miejsce widziałaś .

    OdpowiedzUsuń
  36. To w takim razie spóźnione, ale szczere 100 LAT!!!<3
    Wszystkiego najlepszego dla Ciebie!<3
    Ja miałam urodziny niecały miesiąc temu, zrobiłam huczną imprezę, na szczęście nikt z gości ukoronowany nie został, chociaż przedział wiekowy był bardzo różny;)
    Przepiękne miejsce, chętnie bym je odwiedziła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Ty łobuzie zaraz mandacik dostaniesz :P. Nie no dbajcie o siebie :*. Dziękuję za życzenia i Tobie też Wszystkiego najlepszego :*

      Usuń
  37. Rzeczywiście budynek muzeum bardzo interesujący! Jednak ule przed nim są naprawdę niezwykłe! Kiedy pojadę na Śląsk (myślę, że w końcu będzie można), to tam zawitam, bo ciekawie. Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będziesz w pobliżu to zachęcam. Przyjemne miejsce, co prawda na krotką wycieczkę ale warto. Dobrze tylko przed wyjazdem sprawdzić sobie czy jest otwarte, bo chyba nie w każdy dzień, nie mówiąc już o pandemii :P.

      Usuń
  38. Kochana życzę Ci wszystkiego co najlepsze z okazji urodzin 😙
    Świetna jest ta wystawa ,te ule są przeurocze 😍
    Kościół również przepiękny 😍
    Ja juz skończyłam płakać - próbuję w miarę normalnie żyć i liczę ze lato będzie choć trochę normalniejsze
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana :*
      Tak trzeba próbować żyć mimo tego wszystkiego. Też mam nadzieję na powrót do normalności jak zrobi się ciepło. A jeśli nie to przynajmniej można się wybrać w różne odludne miejsca jak pogoda dopisuje :)

      Usuń
  39. Ale cudna wycieczka, chętnie sama bym sie na taka wybrała. W dodatku mam znajomego w Kluczborku była by okazja poznać sie na żywo.
    Śliczne dzieki za odwiedziny i komentarz <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie się wybierz i razem pozwiedzajcie kiedy tylko będzie taka możliwość :)

      Usuń
  40. Kluczbork jest jednym z tych miejsce, które zamierzam odwiedzić po pandemii :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Chętnie wybiorę się do Kluczborka, tym bardziej, że to miasto partnerskie mojego miasta :D I oczywiście życzę Ci wszystkiego najlepszego :*

    OdpowiedzUsuń
  42. Pieknie tu, ale tak daleko do mnie. Moze dobre wiatry pozwola mi kiedys zawitac do Kluczborka. Ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Trzymam kciuki, żeby wiatry Cię tu przywiały :)

      Usuń

Seksta

Jeśli jesteś zainteresowany wersją papierową napisz do mnie na raciezka@gmail.com

nakanapie