sobota, 6 lutego 2021

Wrażliwa bestia i silna ofiara

 


Hej Kochani dziś przychodzę do Was z trzema animacjami dostosowanymi do różnej kategorii wiekowej, ale poruszającymi podobny temat. Czy chodzi tu tylko o antropomorfizm i próbę zjednoczenia roślinożerców z mięsożercami? Czy też można wysnuć z nich głębszą refleksję dotyczącą nas samych? O tym jednak na końcu.

Zacznę od animacji a konkretniej japońskiego anime, które skłoniło mnie do podjęcia tego tematu. Dostępne na Netflix "Beastars" to bardzo ciekawa antropomorficzna licealna opowieść. Na samym początku muszę zaznaczyć, że nie nadaje się dla dzieci. Jest w niej sporo przemocy w tym także przemoc seksualna

Krótko o fabule: mamy szkołę, gdzie mięsożercy rezygnują ze swojej krwiożerczej natury i żyją w zgodzie z roślinożercami. Harmonia jednak zostaje zaburzona, gdy kiedy jeden z uczniów zostaje pożarty. Czy mięsożercy faktycznie nie mogą pohamować swej prawdziwej natury?

Legoshim jest wilkiem, dla którego pokój panujący w szkole jest najważniejszy. To bardzo wrażliwy i nieśmiały uczeń. Jednak on także musi panować nad swoją naturą szczególnie gdy na jego drodze staje Haru króliczek miniaturka. Dziewczyna odtrącona od reszty. Czy to, co wilk czuje do zająca to uczucie, czy instynkt łowcy?

Z jednej strony mamy młodzieżową, typową szkolną historyjkę, z motywem kółka teatralnego, rywalizacji, miłosnych historii, zazdrości, doznań erotycznych. Z drugiej zaś bardzo mroczny motyw bycia ofiarą i drapieżcą. Walka z samym sobą, poszukiwanie siebie, próba pokazania prawdziwej osobowości, kiedy wszyscy oceniają nas z góry.

Pierwsze skojarzenie, jakie nasunęło mi się po obejrzeniu powyższego anime to oczywiście "Zwierzogród" (Zootopia) Disneya. Tę bajkę pewnie wielu z Was kojarzy. Można ją obejrzeć spokojnie z całą rodziną, a dobrze będą się bawić zarówno dzieci jak i dorośli. 

Znów ten sam motyw mięsożercy i roślinożercy próbują żyć w pokoju. Mały zajączek natomiast chce pokazać swoją wartość (na szczęście w inny sposób niż królik w tamtym anime 😅). Judy mimo drwin wszystkich innych zwierząt chce zostać policjantką. To nie jest łatwe zadanie dla małego roślinożercy. W czasie marnej pracy przy parkometrach staje się świadkiem sytuacji, która może jej pomóc rozwiązać wielką zagadkę zaginionych zwierząt. Pytanie, czy cwany lis Nick będzie jej największą przeszkodą, czy też największym pomocnikiem. 

Bajka jest po prostu wizualnie przepiękna, pełna smaczków nawiązujących do popkultury i mnóstwa dobrego humoru. Jednocześnie też przekazuje wiele ważnych wartości. Najłatwiej jest być tym, kim widzą cię inni, ale trzeba mieć odwagę, by stać się sobą i spełniać swoje marzenia.

Ostatnia pozycja bardziej skierowana na dzieci, choć i niektórzy dorośli znajdą w niej coś dla siebie. Rosyjska bajka "Wilk w owczej skórze" również porusza temat bestii i ofiar, tylko tym razem głównie skupiamy się na dwóch gatunkach wilkach i owcach (choć i inne się pojawią)

Szary jest bardzo niesfornym wilkiem, któremu w głowie ciągle zabawa. Mimo to chce zdobyć pozycję przywódcy stada i serce pięknej wilczycy. Kiedy jego wybranka daje mu ultimatum, że musi się zmienić, zupełnie przypadkiem nasz bohater bierze to dosłownie. Po wypiciu magicznego napoju przemienia się w barana. Nie mając innego wyboru, dołącza do stada owiec, gdzie uczy się jak być przywódcą. Tymczasem władzę w jego watasze obejmuje wilk, który nie zna litości. 

Animacja ma drugą część, w której to połączone stado wilków i owiec atakuje wataha Mrocznych Wilków. Bajka przede wszystkim nastawiona na humor. Większość problemów rozwiązywana jest w śmieszny sposób a bohaterowie co chwilę robią sobie "bezpieczną krzywdę" uderzając w coś albo z czegoś spadając. Parę lepszych żartów na szczęście jednak też się trafi. 

Mimo komediowego stylu z tej bajki też można wyciągnąć tę samą naukę. Nikt nie jest taki, jaki się na początku wydaje, ale każdy jest wyjątkowy. Każdy może być silny i spełniać swoje marzenia i nikt nie musi się wstydzić swojej wrażliwości.

Zwierzątka pochodzą z Pracowni Kotołaka

Jak często oceniamy siebie z góry? Ile razy potrafimy stwierdzić, że ktoś się do czegoś nie nadaje? Czasem znów oceniamy kogoś na wyrost, dając mu zadania powyżej jego możliwości.  Już w szkole często z góry przydzielaliśmy rolę liderów i ofiar. Oceniamy przez wygląd, rodzinę, status majątkowy, pierwsze wrażenie, które jest tak często mylące. Duże znaczenie ma też ciągle płeć.

Kobieta przez wiele lat uważana za słabszą może okazać się niejednokrotnie silniejsza od nie jednego faceta. Bez znaczenia czy chodzi o siłę fizyczną, czy silną psychikę. Jednak trzeba też spojrzeć w drugą stronę. Nie możemy tej siły od kobiety wymagać. W dobie feminizmu wiele kobiet zaczyna bać się swojej słabości i wrażliwości. Boją się poprosić o pomoc, a przecież to, że w czymś sobie nie radzą, nie znaczy, że nie znajdą swojej siły w innej dziedzinie.  Może  któraś spełni się na szycie kariery, może jako kura domowa, może coś totalnie pomiędzy, ale nikt nie ma prawa nam tego narzucać. 

To samo dotyczy mężczyzn. Walczymy o prawa kobiet i zapominamy o facetach, a oni naprawdę są przez współczesny świat skrzywdzeni. Za  nimi nadal ciągną się stereotypy. Facet ma być silny dzielny, odważny, opiekujący się kobietom wojownik. Wpaja się to im od małego, nie pozwalając płakać i się skarżyć.

Mężczyzna może się realizować, w jakiej chce dziedzinie, ma również prawo do wrażliwości, płaczu, słabości, okazywania emocji, dbania o siebie. 

Każdy może spełniać swoje marzenia. Każdy ma swoje indywidualne predyspozycje, które może wykorzystywać i rozwijać. Każdy potrzebuje czasem wsparcia i pomocy. Może urodziliśmy się "roślino albo mięsożercami", ale to my decydujemy, kim chcemy być, a każdy ma prawo być sobą.

 A zamiast oceniać, doceńmy siebie nawzajem.

108 komentarzy:

  1. Słyszałam o Astar i chciałam obejrzeć ale nie znalazłam ;/ przemoc seksualna? Chyba zrezygnuje
    Zwierzogród widzialam ;)
    Ocenianie z góry.... skąd ja to znam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beastar jest na Netflixie. Jest tam trochę przemocy i mroczniejszych momentów, choć mogłaby się sielankową opowiastką wydawać. Co do przemocy seksualnej może też nie jest taka wprost bardziej chodzi o tworzący się podtekst bestii i ofiary. Oh to jest Japonia mało tam grzecznych bajek :P. To już zależy jak bardzo jesteś wrażliwa na takie rzeczy. Ogółem mi się podobało i czekam na kolejny sezon a nawet kusi mnie, żeby mangę przeczytać.
      Najgorzej jest wtedy kiedy zaczynamy się dostosowywać do tych ocen.

      Usuń
    2. No to nie obejrze ;/
      Ale dużo tego czy to jeden wątek?
      No tak.. większość anime to duże cycki albo wampiry :P

      Wiesz czasem jest trudno nie bo jak ktos od zawsze Ci coś wpaja, utwierdza w przekonaniu?

      Usuń
    3. Ogólnej przemocy trochę jest, jeśli chodzi o seksualną to jak mówiłam nie jest dosłowna tylko w charakterze podtekstu i myślę, że to można przeboleć.
      Nie no są też bohaterki z małymi piersiami :P chociaż trochę masz rację, bo nawet jak anime jest bardzo przyzwoite to muszą dodać bonusowy odcinek na plaży xD
      Ale wampiry? No kilka z wampirami jest ale jak wybierzesz gatunek typowo obyczajowy to na pewno nie trafisz na wampiry (będzie więcej cycków xD)
      Kurcze poleciłabym Ci coś delikatnego z anime ale sama ostatnio lubię mroczne klimaty. Hamtaro sobie obejrzyj, słodkie chomiki, zero przemocy, tylko miziu miziu :D

      Jest trudno sama mam z tym problem. Za bardzo się przejmuję opinią innych. A można by było mieć to głęboko wiesz gdzie :)

      Usuń
    4. Rozumiem. Widziałam na cda ale odstrasza mnie wizja czytania napisów ;/

      Większość to balony xD Ale też są takie głębsze... zresztą nawet jak anime nie opiewa sexem to zauważyłam, że chociaż jedna bohaterka może pochwalić się obfitym biustem :P

      A co polecisz? :)


      Heh :( Najgorzej jak to rodzina coś Ci 'wmawia", utwierdza w przekonaniu

      Usuń
    5. Anime z dubbingiem bez przemocy, to faktycznie Hamtaro xD. Tam nawet cycków nie ma bo chomiki xD. Chociaż nie powiem kształtne pupcie mają :D
      Tak jest u Ciebie? Rodzina wmawia?

      Usuń
    6. Jakie Hamtaro? xD


      Przemilczę...

      Usuń
    7. Wielkie przygody małych chomików xD
      Przytulam mocno... Nie daj się <3

      Usuń
    8. A to fajne? :P

      Dziękuję <3 wiesz, że mi tego brakowąło? <3

      PS Napisałma na facebooku :)

      Usuń
    9. W dzieciństwie uwielbiałam :)

      Usuń
    10. Ile pączków zjadłaś? :D

      Usuń
    11. Może już za stara jestem, żeby się wciągnąć, ale dalej uważam, że postacie są przesympatyczne <3.
      Pół... czekoladowego :P

      Usuń
    12. Urocze? :D

      Dlaczego pół? :)

      Usuń
    13. Słodziutkie, nawet maskotki miałam z tej bajki, ale nie wiem gdzie są pewnie dzieciaki porwały :P
      Bo jakiś taki nie dobry był :P

      Usuń
    14. A może gdzieś zagrzebane? :)

      To kupi innego ;D

      Usuń
    15. U mnie nie
      A za pączkami ogółem nie przepadam, tylko czekoladowe toleruję xD

      Usuń
    16. Jesteś pewna? :)

      Ale jednak jakieś.... :)

      Usuń
    17. Jestem :P Robię ostatnio cały czas porządki i wyjątkowo wiem co mam w mieszkaniu xD.
      Toleruję ale i tak jadam tylko w ten tłusty czwartek i to nie zawsze :P

      Usuń
    18. Lubisz sprzątać? :)

      A lubisz batony? :)

      Usuń
    19. Nie ale lubię mieć posprzątane :P
      Zależy jakie i zależy kiedy :P

      Usuń
    20. Mąż - artysta bałagani? xD

      Usuń
    21. Ja? :d

      Dzisiaj po raz kolejny oglądałam Wilcze dzieci i Kimi no Suizou wo Tabeta.. chciałabym przeczytać mange ;)

      Usuń
    22. Przenosimy się pod najnowszy xD

      Usuń
  2. Uwielbiam animacje i zawsze z nich wyciągam coś dla siebie 🙂 Ocenianie to temat rzeka, a bycie sobą to też niezłe wyzwanie; przede wszystkim należy się naumieć tak zwanego zwisu i obwisu na to co mówią o nas inni; oczywiście posłuchać można, gdyż bezkrytyczne postrzeganie siebie też nie jest wskazane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałaś te?
      Ja mam z tym rózne etapy. Najpierw się wszystkim przejmowałam. Potem nauczyłam się być sobą. Teraz znów się przejmuję. Bezkrytyczne postrzeganie raczej mi nie grozi ;P

      Usuń
    2. Widziałam "Zwierzogród", a te opisywane przez Ciebie muszę zobaczyć 🙂 Też mam różne fazy, ale coraz mniej tych z przejmowaniem się; nauczyłam się, że nie warto sił na nie tracić.

      Usuń
    3. Nie warto, tyle też wiem ale chyba potrzebuje jednak jakiejś terapii w tym kierunku bo to zbyt głęboko we mnie siedzi :/

      Usuń
  3. Okropne jest takie przypisywanie ról, facet ma byc jakiśtam, a konieta ma być jakaśtam inaczej, a potem depresje, samobójstwa i połamane życia. Fajnie jak z animacji jakas nauka też płynie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie lubią przypisywać role, nie tylko do płci ale trzeba z tym walczyć, bo każdy ma prawo być sobą. Niestety samobójstw spowodowanych odtrąceniem przez społeczeństwo z powodu inności jest dużo...

      Usuń
  4. Dawno nie oglądałam bajki, ale lubię je, bo zawsze niosąa ze sobą jakieś wartości. Odnośnie roślino- i mięsożerców, nie pojmuję jak można komuś narzucać swoją dietę i hejtować, bo np. je to mięso. Nie chcesz nie jedz, a ludzie jednak zostali stworzeni do jedzenia tego i tego. Jak ostatnio przeczytałam komentarz pod wywiadem jednego takiego muzyka, typu ,,jak słabo, że jesz mięso i to przegięcie", to uznałam, że co jego posiłki mają do tworzonej muzyki. Ale w Twoich bajkach oczywiście chodzi o coś innego, to tylko taka anegdota. Bardzo dobre podsumowanie. Od stereotypów się chyba całkowicie nigdy nie uwolnimy, ale trzeba z nimi walczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że poruszyłaś ten temat bo nad nim też myślałam. Skupiłam się na podziale płci, wspomniałam też o innych ale wziąć dosłownie roślino i mięsożerców też można. Zwłaszcza, że też zauważam straszny hejt na jednych i drugich. Wegetarianie denerwują się, że ktoś je mięso a tak jak mówisz to jest naturalne ale i oni są hejtowani. A co kto je to tylko i wyłącznie jego sprawa. Jedynie co możemy promować to ogólnie zdrowe odżywianie ale nienachalnie i nie skupiając się na jednej diecie, która naszym zdaniem jest najlepsza.

      Usuń
    2. Ooo widzisz jak się złożyło. Naprawdę mnie to zaczyna razić, takie narzucanie komuś diety. Pewnie, warto mówić o zdrowym odżywianiu, ale jak ktoś będzie wcinał burgery zamiast marchewki to co, należy mu głowę uciąć? Bez sensu jest takie działanie.

      Usuń
    3. Nawet nie tak dawno też spotkałam się ze stwierdzeniem jak można jeść mięso i pełno argumentów dlaczego... Eh można coś komuś zaproponować ale narzucanie faktycznie jest po prostu irytujące.
      Trzeba zacząć jeść ludzi :D

      Usuń
  5. ..nie znoszę oceniania ludzi, nikt nie jest tym Kimś, nie jest Nim, więc nie wie jakim jest człowiekiem.. ..w ogóle branie płci w tzw. ramki nie powinno mieć miejsca, gdyż każdy człowiek jest inny..
    ..również kiedyś przejmowałam się wszystkim, potem uczyłam się asertywności i poznawnia siebie..
    choć trudno jest, bo nikt tego nie wie jak się zachowa np. w ekstermalnych sytuacjach..
    ..potrafię mieć do siebie dystans, jednocześnie znam swoją wartość ❤

    - pozdrawiam cieplutko Kochana, ściskam mocno- uroczego weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. p.s.
      .. bajki zawsze uwielbiałam i nadal uwielbiam .. Twoich nie znam, ale chętnie sie skuszę ;)

      Usuń
    2. Dokładnie nie powinno brać się ludzi w żadne ramki. Niby się często o tym mówi ale nie raz jeszcze słyszę: że powinnam być taka a nie inna bo jestem kobietą, bo mam tyle lat (za mało lub za dużo), bo jestem z małego miasta, bo zarabiam mało czy dużo, bo mam wykształcenie, bo wyglądam na taką. Wymieniać można bez końca.
      Ja wiem, że powinnam to olewać. Gratuluję Tobie kochana, bo asertywność to bardzo ważna cecha. Ja jednak ciągle się borykam z problemem niskiej samooceny.
      Miłego tygodnia Kochana :)
      A bajki i ogółem animacje niezależnie dla jakiej kategorii wiekowej też uwielbiam :)

      Usuń
  6. Koniecznie muszę obejrzeć wszystkie. Bardzo mądre i ważne refleksje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnej z tych bajek nie widziałam ale muszę przyznać że mnie zaciekawiłaś ^^ fajnie że powstają jeszcze bajki z przekazem... a i fajne zdjęcia zwierzątek dobrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że większość bajek ma jakiś przekaz. Szczególnie te skierowane do młodszych widzów, twórcy starają się przekazać dzieciom jakieś wartości. Ale i animacje dla dorosłych często czegoś uczą.

      Usuń
  8. Widziałam tylko "Zwierzogród" i "Wilka w owczej skórze". Ten pierwszy świetny i chętnie do niego jeszcze niejeden raz wrócę. "Wilk w owczej skórze" to już nie ta liga, ale absolutnie nie żałuję, że obejrzałam. Sympatyczna bajeczka. Kto wie, może i też kiedyś obejrzę ponownie, bo zdążyłam pozapominać wiele detali. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się całkowicie też o wiele wyżej oceniam Zwierzogród ale Wilk był całkiem sympatyczny. Za to pierwsza animacja to już totalnie coś innego i stanowczo dla dorosłych widzów :). Oglądałaś obie części Wilka? Zwierzogród tez miał mieć drugą ale zobaczymy czy się doczeka.

      Usuń
    2. Tylko pierwszą część. :(

      Usuń
    3. Druga też fajna, śmieszkowa :) Polecam

      Usuń
    4. Jak kiedyś będzie okazja, to nie omieszkam zerknąć. :)

      Usuń
    5. Ok, jak się uda obejrzeć, to powiem, czy również dobrze się bawiłam. Skoro jednak Tobie obie się podobały, a pierwsza okazała się dla mnie sympatycznym seansem, to liczę, że "dwójka" również umili mi czas. :) Z tymi sequelami różnie w ogóle bywa - czasem są równie dobre co pierwsze części, kiedy indziej w miarę spoko, acz czuć, że już trochę na siłę robione. A i zdarza się, że ewidentnie coś w nich zgrzyta.

      Usuń
    6. Pierwsza część miała więcej takiego przesłania, a druga była zabawniejsza. Tak przynajmniej moim zdanie. Oczywiście nie jest to jakaś bajka wysokich lotów. Zwierzogród bije ją na głowę ale taka do obejrzenia :)

      Usuń
    7. Więcej komediowych aspektów nie powinno mi przeszkadzać. Takie filmy bardziej do uśmiechu też są potrzebne - choćby na poprawę humoru. :)

      Usuń
    8. Ano pewnie :). Właśnie lubię to w animacjach, że jest dużo humoru. Często też wplatają humor dla dorosłych :P

      Usuń
    9. Szczególnie te współczesne tak robią. O ile dobrze pamiętam, pierwszy "Shrek" wywołał ów trend serwowania w bajkach żartów, które puszczają oko w stronę dorosłych. :)

      Usuń
    10. Już wcześniej był w bajkach humor dla dorosłych, co prawda nie we wszystkich i nie każdy zwracał na to uwagę, puszczali dzieciom bajki i tyle, jak teraz wracam do strych to widzę ile tam podtekstów xD. A Shrek to był fenomen bo całe kino się trzęsło ze śmiechu.

      Usuń
    11. Muszę sobie więc zrobić w przyszłości takie wnikliwe seanse ze starszymi bajkami. :)

      Usuń
    12. Ja sobie powolutku do niektórych wracam :)

      Usuń
    13. U mnie na razie ciężko z czasem. Tzn. teraz więcej staram się poznawać takich rzeczy, z którymi jeszcze nie miałam styczności.

      Usuń
    14. Też dobrze. Do niektórych rzeczy jednak chcę wrócić bo mi z pamięci ulatują :P

      Usuń
  9. Ostatni akapit to świetne podsumowanie!
    Filmów nie widziałam, ale ogólnie kreskówki to czasem najlepsze wyjście, by miło spędzić czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Ja uwielbiam animacje. Czasem przyjemniej mi się je ogląda niż filmy z aktorami. Z bajek sięgam i po te dla dzieci i te dla dorosłych :)

      Usuń
  10. Zwierzogród widziałam :) świetnie się bawiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Genialna bajka, ponoć miała być druga część ale coś na razie nie słychać.

      Usuń
  11. Ja myślę, że wychowywanie chłopców bez prawa do płaczu to już relikt przeszłości. Przynajmniej ja to obserwuję w swoim otoczeniu. Chłopcy też mają prawo do swojej wrażliwości i uczuć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z tym reliktem to trzeba uważać. Wychowanie, żeby dziewczyna słuchała się męża i wychowywała dzieci też niby już reliktem a nie raz spotkałam młode dziewczyny wychowane tak bardzo "po bożemu". Tak samo nadal dużo chłopków wstydzi się swoich uczuć. Jednak bardzo się cieszę, że w Twoim otoczeniu to nie występuje.
      Oczywiście to trochę temat rzeka ale trzeba uważać by nie przegiąć w drugą stronę i nie zrobić z dzieci przewrażliwione beksy, które myślą że wszytko im się należy. Zarówno chłopców jak i dziewczyny trzeba nauczyć także po prostu radzenia sobie z życiowymi porażkami, których się nie uniknie. Nie można tłumić emocji ale nie można też siąść i tylko płakać nad każdym problemem.

      Usuń
  12. Ooo, a my mamy dwie mangi "Beastars".
    Polecam zobaczyć opening, jest super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest różnica między mangą i anime w fabule? Bo tak się zastanawiam czy czytać to samo od początku czy tylko od momentu gdzie kończy się anime :)

      Usuń
  13. Do mnie najbardziej przemawia " Zwierzogród" :) Śliczne maskotki z Pracowni Kotołaka, mega mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna animacja nieźle się przy niej uśmiałam :) Dziękuję :)

      Usuń
  14. Jak ja dawno nie oglądałam żadnej animacji. O tych słyszałam, ale żadnej nie widziałam, więc z chęcią nadrobię zaległości. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chaby najbardziej zainteresowała mnie pierwsza animacja :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie się bawiłam oglądając Zwierzogrod. Pewnie Cię zasmucę, ale właśnie wszystko zmierza ku temu, by nas ograniczyć , zamknąć w stereotypowych rolach, a gender uczynić głównym wrogiem. Kobiety do kuchni, dzieci i kościoła i.t.d.
    A kiedy się większość obudzi to będziemy w średniowieczu, przepraszam za moją złość,:)co z tego, że sobie ponarzekamy na podziały i zamykanie w ramkach.,.
    Wracając do bajek, jeśli trafię na dwie pozostałe to chętnie obejrzę, zachęcona Twoja opinią.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety aktualna sytuacja pokazuje, że się cofamy. Jest co prawda szansa, że nastąpi magiczny odwrót ale za jaki czas?
      Obie znajdziesz na Netflixie. Wilk w owczej skórze ma dwie części a Beastars jest na razie jeden sezon ale będą kolejne (ile, nie wiem)

      Usuń
  17. Powinnismy bardziej wierzyć w siebie i nie oceniać po pozorach . Śliczny ten lisek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinniśmy, niestety nie zawsze się to udaje. Dziękuję :)

      Usuń
    2. Więc trzeba próbować chociaż nad tym pracować

      Usuń
    3. Oczywiście z tym się zgodzę :)

      Usuń
  18. Animacje to nie dla mnie
    Jednak temat jak najbardziej aktualny -nie powinniśmy oceniać innych po pozorach ,na wyrost...
    Rzeczywiście zapominamy też o mężczyznach, za którymi również ciągną się stereotypy
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za wszystkimi ciągną się jakieś stereotypy, ważne żeby mimo wszystko mieć odwagę być sobą :)

      Usuń
  19. Urocze te pluszaki. :) Ciekawi mnie takie coś jak Child's One Studio - pomyśl o tym! w kontekście biznesu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyć na podstawie rysunków dzieci? A mogłabym :)

      Usuń
  20. Beastars chętnie zobaczę:)
    Też nie lubię szufladkowania i oceniania po pozorach. Tak samo zastanawia mnie fakt, że zawsze znajdą się ludzie, którzy będą innym chcieli coś narzucić - styl bycia, rolę w społeczeństwie, itd. jednak bez względu na wszystko zawsze warto być sobą.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :)
      No niestety często ludzie tak mają, ze jak coś jest dobre dla nich to myślą, że będzie dla każdego. Z drugiej strony nie jest też łatwo przestawić się na nowości i jednak zwróci się uwagę na faceta w sukience, chociaż krzywdy nam nie robi kto w czym chodzi.

      Usuń
  21. Tej japońskiej animacji nie kojarzę, ale dwie pozostałe bajki oglądałam i bardzo mi się podobały :)
    A jeśli chodzi o ocenianie, przypisywanie ról i stereotypy, to niestety nadal to wszystko u nas pokutuje... Nawet ostatnio widziałam na FB dyskusję moich znajomych, na temat filmiku jednej z nich, na którym jej facet sprząta. Niby nic wielkiego, ale wywołało spore poruszenie. I tak sobie pomyślałam, że to idealnie pokazuje ten podział ról i stereotypy, które wokół tego narosły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beastars jest na netflixie gdyby Cię interesowało. Hmm no co się dziwić widok sprzątającego faceta porusza serce xD. Tak samo jak facet z wózkiem to się wszyscy zaraz zachwycają ileż to on nie robi. Za to jak kobieta wychodzi z dzieckiem na spacer to raz, że nie odpowiednio ubrane, że spojrzała w telefon zamiast się zająć, że coś tam :P. Tak ocenianie jest wszędzie, na niekorzyść mężczyzn często też.

      Usuń
  22. Doskonale Cię rozumiem... To jest koszmar. W takich sytuacjach czasem jeszcze ratuję się notatnikiem w telefonie (o ile go mam przy sobie).
    Znakomity wpis. Czasem wydaje mi się, że świat byłby o wiele lepszy, gdybyśmy pamiętali o tym, że "ilu ludzi, tyle zdań" i pozwolili sobie nawzajem żyć.

    Serdecznie Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś też miałam małą wenę w czasie spaceru ale na szczęscie miałam notatnik :)
      Niestety już mamy w naturze ocenianie innych. Czasem nawet nie zdajmy sobie z tego sprawy, wydaje nam się, że służymy dobra radą. No cóż w drugą stronę, trzeba sobie odporność wyrobić.

      Usuń
  23. Z tych animacji znam tylko "Zwierzogród". Resztę chętnie nadrobię, bo czuję się zainteresowana
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczególnie Beastars jeśli lubisz takie klimaty ;).

      Usuń
  24. Przez animacje można przekazać wiele ważnych treści i porad życiowych. Chociaż zdarzają się osoby, które uznają tę formę sztuki wraz z komiksem za głupią i nie wartą uwagi. Widziałem ,,Zwierzogród" i faktycznie zrobił wrażenie na mnie. Zresztą jak wiele historii tego typu.

    Dzięki. Jakoś się wszystko powoli układa u mnie.

    Co do spania to dla mnie najgorzej zawsze jest wstać.

    :) Z fryzjerem czy jakąś kosmetyczką teraz różnie bywa.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo wiele osób uważa, ze komiksy i animacje są tylko dla dzieci. Oj można się na tym mocno przejechać. O ile Zwierzogród można z całą rodziną obejrzeć to Beastars już niekoniecznie :P
      Dobrze, że się powoli układa a do wstawania no niestety trzeba się zmusić. U mnie nawet bez pandemii to rzadkość.

      Usuń
  25. Nienawidze gdy ktos ocenia mnie i innych po okladce. To naprawde niskie i slabe. Jak mozna oceniac kogos po tym czy ma pieniadze czy nie albo po tym jak wyglada? Niezbyt inteligentne. Ludzie wiele wynosza z domu. Niestety nie kazdy wychodzi z niego z kultura osobista. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również tego nie znoszę ale niestety zwykle nawet nieświadomie pierwsze co robimy to oceniamy kogoś przez pozory. Ważne żeby wtedy chwilę pomyśleć. No ale jest tak jak mówisz nie każdy to wynosi z domu...

      Usuń
  26. Staram się nigdy nie oceniac ludzi po okładce, ponieważ bardzo często bywa to mylące i krzywdzące. Warto poznać kogoś bliżej - wtedy zwykle okazuje się inną osobą niż myśleliśmy . To prawda kobieta niejednokrotnie potrafi bys silniejsza niż mężczyzna, a facet wrażliwszy niż kobieta. I każdy ma do tego prawo.
    Zwierzogród oklądałam- i bardzo go lubię - piękna animacja, która nieraz oprócz mądrego przesłania wywoływała uśmiech na mojej twarzy.
    Tę japońską animacje mma w planach obejrzeć- po Twoim opisie jestem jej jeszcze bardziej ciekawa :_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się ludzi najpierw poznać. Wiadomo pierwsze wrażenie zawsze się pojawia ale tak jak mówisz bardzo często jest mylące. Każdy powinien mieć prawo do bycie po prostu sobą, jeśli nie czyni krzywdy drugiemu człowiekowi.
      Też się świetnie bawiłam przy Zwierzogrodzie i czekam na kolejny sezon Beastars.

      Usuń
  27. Ostatnio chodzi mi po głowie "Piorun", oglądany dość dawno temu. Skoro nabieram coraz większej ochoty na bajkę, może spróbuję z którąś z tych? Poszukam tego anime, bo zainteresowało mnie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam a do Pioruna sama bym chętnie wróciła, jak zresztą do wielu innych bajek :) ale może poczekam aż wpadnie mi do głowy jakiś pomysł na post :)

      Usuń
  28. Ale masz tych pluszaków! Pamiętam jak robiliśmy na edukacji technicznej na studiach pedagogicznych. Wszyscy dawali takie słitaśne oczy, a ja dałam normalne i wlepiła mi prowadząca 4. :D hahahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja na studiach też musiałam pluszaka robić i zrobiłam takiego brzydala koto-penisa xD bo wtedy jeszcze nie umiałam szyć o.o

      Usuń
  29. Oglądałam tylko ,,Zwierzogród", scena z leniwcami jest jedna z moich ulubionych haha :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Jammin' Jars Casino - Kansas Speedway - JTG Hub
    Get 하남 출장안마 tickets, view events 나주 출장안마 and get directions 사천 출장안마 to Jammin 강릉 출장샵 Jars Casino, Kansas Speedway in Kansas Speedway.Jan 14, 2022Jummin Jars Casino - The 아산 출장안마 Star Kansas

    OdpowiedzUsuń

Seksta

Jeśli jesteś zainteresowany wersją papierową napisz do mnie na raciezka@gmail.com

nakanapie