niedziela, 4 sierpnia 2019

Na Krawędzi - czyli mój drugi Booktour



„Na Krawędzi. Pocałunek Ciemności” Kamili Malec – to mój drugi BookTour, którego nie żałuję, mimo iż tym razem miałam do czynienia z początkującą autorką, a nie z doświadczonym pisarzem.
Czytając opis, książka skojarzyła mi się od razu z filmem „Między piekłem a niebem” (swoją drogą polecam). Tyle że tam mąż szukał swojej żony w zaświatach. Tutaj to żona wyrusza po swojego męża, nie bojąc się nawet sprzedać swej duszy w imię miłości. Mimo poważnej tematyki styl tej książki przypominał mi natomiast serię „Wiktoria Biankowska” Katarzyny Bereniki Miszczuk. Mamy dużo humoru, lekkie podejście do wizji, chociażby piekła. Majestatyczne postacie ważnych Bogów czy demonów potrafią żartować, ale mają też swoje słabości.
Może książka nie dorównuje tym dziełom, do których ją porównuję. Warsztatem powinna być jeszcze dopracowania. Jedak jak na literacki debiut jest warta zwrócenia na nią uwagi. Przede wszystkim za pomysł.
Trafiamy do świata gdzie mity i legendy okazują się prawdą i dla własnego bezpieczeństwa lepiej być przesądnym. Po Górach przechadza się sam Karkonosz (Liczyrzepa), a także Świętowit. Istnieją ludzie obdarzeni szczególnymi mocami. Taką właśnie niezwykłą kobietą jest bohaterka Joanna, która jednak postanawia zrezygnować ze wszystkich darów, by wieść spokojne życie u boku swojego ukochanego męża. Nic co piękne nie może jednak trwać wiecznie i przeznaczenie w końcu postanawia się o nią upomnieć. Najpiękniejszy dzień jej życia zmienia się w najgorszy koszmar. Asia przy pomocy wygnanej z raju Ewy rozpoczyna podróż po zaświatach, powoli odkrywając swoje prawdziwe moce, pokonując słabości i dowiadując się, że życie po śmierci może wyglądać zupełnie inaczej, niż wyobrażają sobie ludzie. Natomiast nieśmiertelne istoty okazują się bardzo ludzkie.
Książka napisana w lekkim stylu, bardzo szybko się ją czyta. Trochę szkoda, że kiedy zaczyna się najlepsza część opowieści, akcja bardzo przyśpiesza. Końcówkę można byłoby trochę przedłużyć.
Opisów nie ma zbyt wiele. Z jednej strony książka jest dzięki temu lekka i pozwala na użycie własnej wyobraźni, z drugiej zaś miejsce akcji daje tak duże pole do popisu, że sama chętnie bym tu znalazła trochę więcej o górskiej przyrodzie. Nie poradzę, że jestem zakochana w Karkonoszach. Jeszcze bardziej chciałabym wiedzieć, jak autorka wyobrażała sobie przedstawione przez siebie zaświaty. Parę szczegółów mógłby coś wnieść do książki.
Podoba mi się to, że powieść jest o miłości, ale nie jest romansidłem. Bohaterka przeżywa przygody kierowana gorącym uczuciem do męża, chociaż momentami wodzona jest również na pokuszenie. Bohaterowie są bardzo naturalni, można ich polubić. W szczególności jednak spodobały mi się dwie postacie, o których było stanowczo za mało. Pierwszy jest Lucyfer, a drugi Filip ze swoimi tajemnicami.
Najlepsze i najgorsze zarazem jest zakończenie. Autorka skończyła w takim momencie, że czytelnik koniecznie chce sięgnąć po dalszy ciąg. Akcja przerwana w połowie, plus wiele niewyjaśnionych tajemnic. Niestety drugiej części jeszcze nie ma. Jak się ukaże, z całą pewnością będę chciała po nią sięgnąć.

52 komentarze:

  1. Nie znoszę jak nie ma jeszcze kolejnej części i muszę czekać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Zapisując się na BT nie wiedziałam, że będzie to seria, ale w sumie nie żałuję :)

      Usuń
  2. Świetnie,że jesteś zadowolona z udziału w zabawie i z lektury książki.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zabawy są świetne, a i ludzi ciekawych można poznać przy okazji :)

      Usuń
  3. ciekawa książka, przynajmniej nie jest powieleniem kolejne sagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo skojarzeń z innymi dziełami jest całkiem oryginalna :)

      Usuń
  4. Mitologie i dawne wierzenia przeżywają ostatnio swój renesans :) Ale to dobrze, bardzo tę modę popieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i zawsze chętnie sięgam po tę tematykę :)

      Usuń
  5. Booktoury to świetna rzecz :) a książka wydaje się być bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Lubię powieści, które mają swoją kontynuację w dalszych częściach, ale nie lubię na nie czekać. Zawsze zżera mnie ciekawość :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa propozycja książkowa- dziękuję:)
    Film "Między piekłem, a niebem" warty obejrzenia, doskonała obsada i daje do myślenia:)
    Serdeczności przesalam i dodaję Twojego bloga do ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden z moich ulubionych filmów :) Dziękuje bardzo :*

      Usuń
  8. Zapraszamy do największego Spisu Blogów U nas sie bardzo szybko wypromujesz i zyskasz nowych czytelników !

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś czuję, że mogłaby mnie zainteresować ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię czekać na kolejny tom, zwłaszcza gdy poprzedni zakończony niespodziewanie, wole skończone całości lub kontynuacje.
    Tematyka moze być ciekawa, coraz trudniej chyba o nowatorski pomysł na fabułę...
    P.S.
    Ciężko się czyta białe litery na czarnym tle...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie cierpię czekać na kontynuację. Zwłaszcza, że nim się pojawi, zdążę już przeczytać tyle książek, że zapominam co było w pierwszym tomie ;p. Pomysł na fabułę bardzo mi się podoba w tej książce :)
      Szare tło lepsze? Chciałam trochę się pobawić wyglądem bloga ale blogger tak mnie wkurzył, że uhh. Nic nie szło zrobić, nawet nowy post się nie wklejał. Nie wiem skąd te błędy.

      Usuń
  11. Nie sięgam po polskich pisarzy, albo bardzo rzadko. Musi mnie coś mocno zaintrygować. Tematyka w sumie mnie interesuje. Może się skuszę? Muszę zobaczyć, czy jest w bibliotece, do której chodzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja coraz częściej sięgam po polskich pisarzy, myślę, że warto. Oj nie wiem czy uda Ci się znaleźć w bibliotece. Gdyby nie BT pewnie bym się na nią nie natknęła

      Usuń
  12. Booktour to ciekawa zabawa, sama raz brałam udział w czymś takim. Sama książka to nie moje klimaty, rzadko bowiem sięgam po fantastykę, więc odpuszczę ją sobie, mimo Twojej pozytywnej opinii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem nie każdy lubi fantastykę, ale w BookTour myślę, że każdy powinien choć raz w życiu wziąć udział :)

      Usuń
  13. Kocham Między niebem a piekłem, cudowny film i cudowna rola Robina Williamsa. Przeryczalam film od początku do konca. Ta książka to chyba będzie dla mnie, już notuje tytuł. Góry i legendy to dla mnie jak najbardziej.

    Uściski od Zakręconej Kaski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przepłakałam ten film (co prawda ukradkiem, bo nie oglądałam sama :p). Książkę jak najbardziej Ci polecam :)

      Usuń
  14. Trochę nie fajnie że trzeba czekać na dalszy ciąg ale takto wydaje sie fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejna ciekawa recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam ani książki ani autorki, ale zaciekawiłaś mnie swoją recenzją

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie po nią sięgnę, bo brzmi super.

    OdpowiedzUsuń
  18. Booktury to bardzo fajna zabawa i promocja książki. Sami zastanawiamy się nad organizacją tego typu zabawy a przy okazji poznawania się.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam o tej książce, ale czuję, że mogłaby mi się spodobać. Dziękuję zatem za przybliżenie owego tytułu. Co do twórczości Katarzyny Bereniki Miszczuk, ta wciąż jeszcze przede mną, ale też bym chciała przeczytać coś kiedyś ot tej autorki - przynajmniej jedną książkę, by sprawdzić, czy nie odbiję się od jej stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja muszę sprawdzić czy słychać już coś o drugim tomie :)
      Miszczuk czytałam serię Ja Diablica i za jakiś czas sięgnę po Szeptuchę, bo mam kupioną :)

      Usuń
    2. Ja o tę Szeptuchę popytam w bibliotekach. Chyba to mają nawet, bo wydaje mi się, że kiedyś w ich katalogu widziałam. Na razie jednak mam inne tytuły w planach, jeśli chodzi o tę najbliższą przyszłość. :)

      Usuń
    3. Popularna jest więc powinni mieć (przynajmniej właśnie w tych trochę większych bibliotekach, bo u mnie nie ma ;p). Najbliższa przyszłość zawalona już książkami xD u mnie też :)

      Usuń
    4. "Ja Diablica" w tym roku doczekała się nawet wznowienia. Chyba przy okazji też kolejnego, zupełnie nowego tomu. Nie pamiętam jednak dokładnie.

      Usuń
    5. Tak widziałam. Chętnie kolejną część przeczytam, tylko wiesz co? ... Okładki mi się nie podobają :P

      Usuń
    6. Nie są jakoś szczególnie porywające, ale najważniejsza treść. U mnie ta autorka wciąż w poczekalni - ani jednej książki spod jej pióra jeszcze nie przeczytałam, lecz w końcu przyjdzie na to pora.

      Usuń
    7. Mogliby wydać nowy tom w starych okładkach. W sumie dobrze, że nie kupowałam poprzednich, teraz bym się wkurzała :P. Tak jestem osobą, która musi mieć całe cykle w jednym wydaniu xD

      Usuń
    8. Chyba jest też teraz możliwość zamówienia jakiegoś wydania dla fanów - stylu poprzednich okładek. Co prawda coś tam nie poszło na początku ok (format nie był bodajże zgodny ze starymi wydaniami), ale te pierwsze partie wycofano i zrobiono dodruk. Kto zaś zakupił te wycofane, to może zgłaszać się mailowo chyba (z potwierdzeniem zamówienia) i wtedy takiej osobie wysyłają drugi, dobry egzemplarz.

      Skoro nie kupowałaś poprzednich tomów, to odpada Ci problem z okładką. Wypożyczysz takie egzemplarz z biblioteki (kiedy już będzie), jaki tam zastaniesz. Podejrzewam, że raczej dostaniesz ten z nową okładką.

      Usuń
    9. Zobaczę jeszcze. Na razie i tak nie kupuję więcej książkę, póki porządku nie zrobię. Wypożyczyć najnowszy tom bym chętnie wypożyczyła ale to że mieli poprzednie nie znaczy, że będą mieli najnowszy. W mojej bibliotece jest wiele niedokończonych serii... Nawet takich, których nowe części już od dawna są w księgarniach.

      Usuń
    10. W moich bibliotekach też się tak zdarza czasem, że nie mają wszystkich wydanych książek w ramach danej serii. :(

      Usuń
    11. To potem najgorzej, bo niekoniecznie chcesz mieć całą serię na półce a kupować tylko jeden tom też słabo. Potem szukasz czy gdzieś ktoś nie ma pożyczyć. Najgorzej jak w ogóle jakaś starsza seria i nawet kupić ciężko jeden tom o.o

      Usuń

Seksta

Jeśli jesteś zainteresowany wersją papierową napisz do mnie na raciezka@gmail.com

nakanapie